۱۴۰۴ بهمن ۲۰, دوشنبه

۴۷ سال نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران؛ از اعتراض تا مصونیت قاتلان

 نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران محدود به یک دوره یا یک اعتراض نیست؛

یک روند مستمر ۴۷ ساله است که با سرکوب اعتراضات، اعدام، شکنجه،

بازداشت خودسرانه و مصونیت عاملان خشونت ادامه یافته است.

در این سال‌ها، نه‌تنها معترضان کشته شده‌اند، بلکه هیچ سازوکار مؤثری برای پاسخگویی و عدالت ایجاد نشده است. عاملان شلیک، آمران سرکوب و تصمیم‌گیران، همگی از مصونیت برخوردار بوده‌اند؛ مصونیتی که خود، یکی از جدی‌ترین اشکال نقض حقوق بشر است.

بر اساس حقوق بین‌الملل، دولت‌ها موظف‌اند از حق حیات، آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز محافظت کنند. دولت جمهوری اسلامی ایران با نقض مداوم این تعهدات، مسئول مستقیم کشتار معترضان و سرکوب سیستماتیک مردم است.

تا زمانی که حقیقت گفته نشود،

عدالت اجرا نشود،

و مسئولان پاسخگو نشوند،

نقض حقوق بشر ادامه خواهد داشت.

دیده‌بان حق؛ برای حقیقت، برای عدالت، برای جان انسان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

گزارش ماهانه؛ نگاهی اجمالی به وضعیت حقوق بشر – اردیبهشت ماه ۱۴۰۵

  خبرگزاری هرانا – آنچه در پی می‌آید گزارش ماهانه و اجمالی از وضعیت حقوق بشر در ایران در دوره زمانی اردیبهشت ماه ۱۴۰۵ است که به همت نهاد آما...